”God kvalitet” er et begrep som vi ofte bruker når vi egentlig mener produkter og tjenester som er solide, holdbare, gir høy nytteverdi, status og komfort osv. Begrepet er godt innarbeidet i oss, og vi har en slags felles forståelse for hva som ligger i dette.
”Riktig kvalitet” er oppnådd når produkter og tjenester er i samsvar med kundens forventninger, ønsker og behov. Dette gjelder kanskje spesielt sammenhengen mellom pris og hva vi får for pengene.
Kvalitetssikring innebærer at bedriften har gode rutiner som sikrer at en alltid leverer ”riktig kvalitet”. På denne måten oppnår en også det optimale forholdet mellom egne kostnader og ytelse. Dette er kanskje en av de viktigste suksessfaktorene.
Prosedyrer, rutiner og arbeidsbeskrivelser må dokumenteres, og være enkelt tilgjengelig for alle ansatte i bedriften. Det kan oppnås ved å ta i bruk moderne IT-verktøy, som både sikrer god orden, styring og ikke minst tilgjengelighet.
Datakvalitet AS leverer to verktøy som er spesiallaget for å dekke kravene til god kvalitetsstyring. Vi har vært i markedet i 10 år nå, og har utviklet våre verktøy i samsvar med ønsker og behov hos våre kunder.
Vi har kunden i fokus, og kundetilfredshet er vårt mål.